رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد تمرکز بر حداکثر بهره‌وری منابع آبی موجود برای فضای سبز مشهد در سال ۱۴۰۴ تور مجازی فاز اول خط سه مترو مشهد | با ابر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد بیشتر آشنا شوید
سرخط خبرها

توجه ویژه به هوشمندسازی فرآیند‌ها در حوزه خدمات شهری مشهد | راه‌اندازی ۷۴ سامانه الکترونیکی برای ارائه خدمات به شهروندان مشهدی

  • کد خبر: ۲۰۹۳۱۷
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
توجه ویژه به هوشمندسازی فرآیند‌ها در حوزه خدمات شهری مشهد | راه‌اندازی ۷۴ سامانه الکترونیکی برای ارائه خدمات به شهروندان مشهدی
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از طراحی و اجرای ۷۴ سامانه الکترونیکی برای ارائه خدمات به شهروندان در هفت بخش مختلف حوزه خدمات شهری خبر داد.
بیتا سخایی
خبرنگار بیتا سخایی

مهدی یعقوبی با اعلام این خبر در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: در حال حاضر همه فرآیند‌های اصلی معاونت خدمات شهری در حوزه ادارات کل، مدیریت‌ها و سازمان‌های تابعه آن در قالب سامانه‌های جامع و برنامه‌های کاربردی طراحی شده و کاملاً پاسخگوی نیاز بخش‌های مختلف شهرداری، پیمانکاران و شهروندان است.

وی افزود: برای هفت بخش فضای سبز و منابع آبی، امور خدمات شهری، مدیریت پسماند، آتش‌نشانی، ساماندهی مشاغل شهری، آرامستان‌ها و محیط‌زیست ۳۰ سامانه و فرایند و ۱۰۶ زیرسامانه الکترونیکی طراحی شده که تا این لحظه ۷۴ سامانه به مرحله اجرا رسیده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد مقدس با بیان اینکه سامانه جامع فضای سبز یکی از مهم‌ترین سامانه‌های طراحی شده در این حوزه است، اظهار کرد: درخواست امداد گیاه، قطع درختان در کمیسیون ماده ۷، سامانه باغ خاطره و زندگی، درخواست تسهیلات تشویقی برای آبیاری درختان و درخواست کاشت نهال غیرمثمر خدماتی است که در این سامانه به صورت الکترونیکی و غیرحضوری به شهروندان ارائه می‌شود.

یعقوبی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۰۷ کیلومتر خط انتقال، ۱۶۳ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۵ مخزن و ۱۳ ایستگاه پمپاژ داریم که کنترل دبی، روشن و خاموش کردن چاه‌ها و حجم آب داخل مخازن از طریق سامانه هوشمند انجام می‌شود و در تصفیه‌خانه چهل بازه نیز همه فرآیند‌های مربوط به تصفیه آب مانند آنالیز پارامتر‌های کیفیت و سایر بخش‌های تصفیه‌خانه به صورت هوشمند صورت می‌گیرد.

یعقوبی ادامه داد: علاوه بر بررسی وضعیت و پایش میزان آلاینده‌های زیست‌محیطی توسط سامانه جامع الکترونیکی، پردازش اطلاعات درخصوص خودرو‌های دودزا و اخطاریه و اعمال قانون نیز به صورت هوشمند انجام می‌شود؛ همچنین بخشی از امور خدمات در اداره کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد با دو سامانه برخط AVL و مبنا رتق و فتق می‌شود، در AVL همه ۵۰۰ خودرو و ماشین‌آلات خدمات شهری و حمل پسماند و... به صورت لحظه‌ای نظارت می‌شوند و سامانه مبنا نیز یک سامانه هوشمند برای نظارت بر کار پیمانکاران خدمات شهری در نظافت و جمع‌آوری زباله است.

وی همه فرایند‌های مربوط به سازمان پسماند شهرداری را برخط و الکترونیکی دانست و عنوان کرد: ۶نرم‌افزار موبایلی صفر تا صد کار جمع‌آوری پسماند خشک از منازل شهروندان را برعهده گرفته‌اند، علاوه بر این در سامانه جامع مدیریت پسماند همه درخواست‌ها در این حوزه از شارژ کارت تردد خودرو و درخواست انواع خاک گرفته تا تشکیل پرونده الکترونیکی پیگیری می‌شود.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس یادآور شد: در سازمان‌های آتش‌نشانی، آرامستان‌ها و ساماندهی مشاغل شهری نیز به فراخور درخواست‌ها، سامانه‌های هوشمندی طراحی شده که با استفاده از آن‌ها، کار بررسی و پیگیری درخواست‌های شهروندی به صورت غیرحضوری و برخط به سرعت انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->