پرداخت کامل معوقات بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری مشهد افزایش ساعات سرویس‌دهی خط ۳ قطار شهری مشهد در روز عرفه (۱۵خرداد ۱۴۰۴) پیام تسلیت رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پی جان‌باختن پاکبان مشهدی آماده‌باش کامل ناوگان تاکسیرانی مشهد هم‌زمان با سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، قیام ۱۵خرداد و برگزاری دعای عرفه ۱۴۰۴ بی‌احتیاطی راننده منجر به فوت یک پاکبان مشهدی در پیاده‌رو شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) پیام تسلیت شهردار مشهد به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت یوم الله ۱۵ خرداد امضای تفاهم نامه تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار خاص در مشهد «نهضت آسفالت» در مشهد | تحقق ۴ میلیون مترمربع روکش معابر تا پایان خرداد ۱۴۰۴ پیگیری تأمین منابع مالی در قرارگاه راهبری و تحول در مدیریت منابع شهری مشهد حسامی: از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای روشنگری درباره جنایات رژیم صهیونیستی استفاده کنیم سرویس‌دهی ویژه ناوگان اتوبوسرانی مشهد در روز‌های عرفه و عید سعید قربان (۱۵ و ۱۶ خردادماه ۱۴۰۴) محدودیت‌های ترافیکی مراسمات دعای عرفه و نماز عید قربان ۱۴۰۴ در مشهد اعلام شد کدام مراکز معاینه فنی در مشهد، ۱۴ و ۱۵ خرداد ۱۴۰۴ فعال هستند؟ دستگاه حفار خط سه مترو مشهد در نزدیکی ایستگاه امامیه قرار دارد مشهد، پیشتاز توسعه مسیر‌های دوچرخه‌سواری در کشور با ۲۲۰ کیلومتر زیرساخت بازگشت تیم ملی دوومیدانی به کشور در غیاب حاشیه‌سازان وضعیت عارف آقاسی مشخص شد خیابان ثامن‌الائمه (ع) مشهد تعریض می‌شود قیمت افغانی به تومان و دلار، امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴) ۱۱ پروژه در بوستان جهانشهر مشهد در حال اجراست آماده‌سازی فضای شهر مشهد به‌مناسبت سالگرد رحلت امام‌خمینی(ره)
سرخط خبرها

توجه ویژه به هوشمندسازی فرآیند‌ها در حوزه خدمات شهری مشهد | راه‌اندازی ۷۴ سامانه الکترونیکی برای ارائه خدمات به شهروندان مشهدی

  • کد خبر: ۲۰۹۳۱۷
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
توجه ویژه به هوشمندسازی فرآیند‌ها در حوزه خدمات شهری مشهد | راه‌اندازی ۷۴ سامانه الکترونیکی برای ارائه خدمات به شهروندان مشهدی
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از طراحی و اجرای ۷۴ سامانه الکترونیکی برای ارائه خدمات به شهروندان در هفت بخش مختلف حوزه خدمات شهری خبر داد.
بیتا سخایی
خبرنگار بیتا سخایی

مهدی یعقوبی با اعلام این خبر در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: در حال حاضر همه فرآیند‌های اصلی معاونت خدمات شهری در حوزه ادارات کل، مدیریت‌ها و سازمان‌های تابعه آن در قالب سامانه‌های جامع و برنامه‌های کاربردی طراحی شده و کاملاً پاسخگوی نیاز بخش‌های مختلف شهرداری، پیمانکاران و شهروندان است.

وی افزود: برای هفت بخش فضای سبز و منابع آبی، امور خدمات شهری، مدیریت پسماند، آتش‌نشانی، ساماندهی مشاغل شهری، آرامستان‌ها و محیط‌زیست ۳۰ سامانه و فرایند و ۱۰۶ زیرسامانه الکترونیکی طراحی شده که تا این لحظه ۷۴ سامانه به مرحله اجرا رسیده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد مقدس با بیان اینکه سامانه جامع فضای سبز یکی از مهم‌ترین سامانه‌های طراحی شده در این حوزه است، اظهار کرد: درخواست امداد گیاه، قطع درختان در کمیسیون ماده ۷، سامانه باغ خاطره و زندگی، درخواست تسهیلات تشویقی برای آبیاری درختان و درخواست کاشت نهال غیرمثمر خدماتی است که در این سامانه به صورت الکترونیکی و غیرحضوری به شهروندان ارائه می‌شود.

یعقوبی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۰۷ کیلومتر خط انتقال، ۱۶۳ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۵ مخزن و ۱۳ ایستگاه پمپاژ داریم که کنترل دبی، روشن و خاموش کردن چاه‌ها و حجم آب داخل مخازن از طریق سامانه هوشمند انجام می‌شود و در تصفیه‌خانه چهل بازه نیز همه فرآیند‌های مربوط به تصفیه آب مانند آنالیز پارامتر‌های کیفیت و سایر بخش‌های تصفیه‌خانه به صورت هوشمند صورت می‌گیرد.

یعقوبی ادامه داد: علاوه بر بررسی وضعیت و پایش میزان آلاینده‌های زیست‌محیطی توسط سامانه جامع الکترونیکی، پردازش اطلاعات درخصوص خودرو‌های دودزا و اخطاریه و اعمال قانون نیز به صورت هوشمند انجام می‌شود؛ همچنین بخشی از امور خدمات در اداره کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد با دو سامانه برخط AVL و مبنا رتق و فتق می‌شود، در AVL همه ۵۰۰ خودرو و ماشین‌آلات خدمات شهری و حمل پسماند و... به صورت لحظه‌ای نظارت می‌شوند و سامانه مبنا نیز یک سامانه هوشمند برای نظارت بر کار پیمانکاران خدمات شهری در نظافت و جمع‌آوری زباله است.

وی همه فرایند‌های مربوط به سازمان پسماند شهرداری را برخط و الکترونیکی دانست و عنوان کرد: ۶نرم‌افزار موبایلی صفر تا صد کار جمع‌آوری پسماند خشک از منازل شهروندان را برعهده گرفته‌اند، علاوه بر این در سامانه جامع مدیریت پسماند همه درخواست‌ها در این حوزه از شارژ کارت تردد خودرو و درخواست انواع خاک گرفته تا تشکیل پرونده الکترونیکی پیگیری می‌شود.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس یادآور شد: در سازمان‌های آتش‌نشانی، آرامستان‌ها و ساماندهی مشاغل شهری نیز به فراخور درخواست‌ها، سامانه‌های هوشمندی طراحی شده که با استفاده از آن‌ها، کار بررسی و پیگیری درخواست‌های شهروندی به صورت غیرحضوری و برخط به سرعت انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->